Een goede bereikbaarheid vraagt ook iets van u

Een goede bereikbaarheid vraagt ook iets van u


Voor de meeste bedrijven is een goede bereikbaarheid cruciaal. Maar niet iedereen is zich er van bewust dat het ook inzet van het bedrijf zelf vraagt. De betrokken overheden doen er alles aan om de terugkeer van de files op de A15 te vermijden. En bieden gezamenlijk ondersteuning aan met de Korte Termijn Maatregelen A15 en het platform Samen Bereikbaar. We moeten voorkomen dat we weer met z’n alleen in de file gaan staan op de A15. Maar dat is alleen realistisch als bedrijven zelf ook hun steentje bijdragen. Dit kan al met kleine acties zoals kosteloos een e-bike probeerpool op het bedrijf of het onder de aandacht brengen van acties waar medewerkers zelf aan mee kunnen doen.

 

Werkzaamheden zomer 2021
Rijkswaterstaat werkt sinds de zomer van 2020 aan het groot onderhoud  N3. Voor een betere bereikbaarheid werkt Rijkswaterstaat ook aan de verbreding van de A15 tussen Papendrecht en Sliedrecht en de nieuwe aansluiting A15/N3/N214. Deze zomer wordt er aan alle drie de projecten gelijktijdig gewerkt. Dit kan de nodige hinder veroorzaken in de regio, zoals diverse wegafsluitingen. Houd de website N3werkzaamheden in de gaten voor de meest actuele informatie.

 

Korte termijn maatregelen A15 Ridderkerk – Gorinchem
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Rijkswaterstaat en Provincie Zuid-Holland werken gezamenlijk aan een MIRT-verkenning op de A15 tussen Papendrecht en Gorinchem. Samen met de Drechtsteden is er ook een pakket Korte Termijn Maatregelen A15. Dit pakket is er onder meer op gericht zoveel mogelijk bedrijven slimmer en duurzamer te laten reizen en daar waar het kan structureel af te stappen van ‘iedereen moet om 9uur op kantoor zijn’. Bedrijven kunnen gebruik maken van allerlei tools en acties om ze hierbij te helpen. Het betreft niet alleen woon-werk verkeer. Het pakker richt zich ook nadrukkelijk op de logistieke bedrijven die veel vracht vervoeren over de A15.

 

Klik op de afbeelding hieronder voor het volledige artikel zoals gepubliceerd in de Port of Business.

 
Delen via social media: