
Renovatie Heinenoordtunnel
Dagelijks rijden zo’n 110.000 voertuigen door de Heinenoordtunnel. Deze tunnel stamt uit 1969 en is toe aan een grondige renovatie. Rijkswaterstaat vervangt onder andere de technische installaties en systemen, repareert
Rijkswaterstaat vervangt de oude houten balken voor nieuwe balken en brengt een nieuwe verflaag aan op de stalen oplegpunten die vrijkomen bij het verwijderen van de oude balken. De nieuwe houten balken worden tenslotte voorzien van een rode asfaltlaag. Hiermee is het fietspad voor de komende jaren weer comfortabel bruikbaar.
Dit onderhoud loopt vooruit op de renovatie van de brug.
Waarom onderhoud
Op basis van onderzoek blijkt dat het fietspad op de Merwedebrug bij Papendrecht (N3) hard toe is aan groot onderhoud zodat de veiligheid geborgd blijft. Fietsers die regelmatig over de brug fietsen, zullen beamen dat de balken zijn versleten en niet meer goed op elkaar aansluiten. Ook de asfaltlaag is sterk versleten waardoor het fietspad erg hobbelig is geworden en niet meer comfortabel rijdt voor de 3.000 fietsers die hier dagelijks overheen fietsen. Met oog op de veiligheid en het fietscomfort kunnen we niet langer wachten. Het is tijd voor groot onderhoud aan het fietspad op de Merwedebrug!
Werkgeversaanpak
Samen Bereikbaar is betrokken bij dit project en wij zullen bedrijven helpen met maatwerkadvies en bedrijven informeren over de alternatieven. De laatste informatie over het project vindt u hier.
Alternatieven voor fietsers en een handige toolbox vindt u hier. Zo kunnen fietsers gebruik maken van een gratis tijdelijke pont.
Dagelijks rijden zo’n 110.000 voertuigen door de Heinenoordtunnel. Deze tunnel stamt uit 1969 en is toe aan een grondige renovatie. Rijkswaterstaat vervangt onder andere de technische installaties en systemen, repareert
De Haringvlietbrug is sinds 1964 in gebruik. De klep van de brug, het bewegingswerk en de technische installaties en systemen zijn toe aan vervanging. Daarom renoveert Rijkswaterstaat in 2023 het
Om hier passende oplossingen voor te vinden, is er een MIRT-verkenning (Meerjarenprogramma Infrastructuur, ruimte en transport) uitgevoerd, die richt zich op het verbeteren van de doorstroming op de langere termijn. Oplossingen voor de korte termijn worden parallel aan de MIRT-verkenning uitgewerkt in Korte Termijn Maatregelen (KTM) voor de A15 gericht op Ridderkerk-Gorinchem.
De komende jaren worden veel wegwerkzaamheden uitgevoerd in en rondom de Hoeksche Waard. Samen Bereikbaar heeft niet bij al deze projecten een actieve rol. Toch geven wij u graag een
Het is druk in Zuid-Holland. Hoe houden we onze regio bereikbaar? Want er worden de komende jaren nog zo’n 200 duizend woningen bijgebouwd en veel wegen, bruggen en tunnels hebben
Samen Bereikbaar is het bedrijvennetwerk van Zuid-Holland Bereikbaar in de regio’s: Drechtsteden, BAR-gemeenten, Gorinchem en Hoeksche Waard. De regio’s omarmen het netwerk en worden actief betrokken als stakeholder in de ontwikkeling van de aanpak.
Welkom op de website van Samen Bereikbaar! Wij verzamelen verschillende soorten gegevens op onze website om de website zo goed mogelijk te laten aansluiten aan uw wensen en eisen. Hieronder kunt u bekijken welke onderdelen wij gebruiken en kunt u deze opties eventueel uitschakelen
Privacyverklaring | SluitenWilt u zich aansluiten? Of wilt u hier meer informatie over ontvangen? Wij gaan graag met u in gesprek om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor uw organisatie.